Terug

Masterclass Presteren met communiceren

Communicatie verandert. Razendsnel zelfs. In een aantal jaar verdween bij veel badmintonverenigingen het clubblad en werden platforms als Facebook en Instagram verwelkomd. Welke middelen kies je voor de vereniging? Hoe kun je met communicatie nieuwe leden werven? Hoe kun je vrijwilligers behouden? Hoe bied je sponsoren een podium?

Tijdens de Masterclass Presteren met communiceren neemt Martin van Berkel jouw vereniging mee in de ontwikkelingen in communicatieland en de gevolgen van strategische keuzes voor badmintonverenigingen. Een centrale plaats in het programma is er voor social media en content. Op een concrete manier komt aan bod met welke acties en type berichten verenigingen succes kunnen boeken.

Het programma ziet er in hoofdlijnen als volgt uit: 

  1. Strategische keuzen: Hoe maakt de club communicatie succesvol? Aan de slag met doelgroepen, doelstellingen, kernwaarden en content-stromen. 
  2. Het communicatiepalet voor sportverenigingen: Een ronde langs de belangrijkste, meest kansrijke communicatiemiddelen voor de club, met de focus op social media. 
  3. Zichtbaar is vindbaar: Hoe zorg je dat je goed gevonden wordt op internet? En hoe zorg je dat ook leden de club promoten? 
  4. Interactieve case.
  5. Inspirerende content: Welke content van binnen én buiten het badminton werkt goed voor sportverenigingen? 
  6. Organisatie & beheer: Hoe richt je de organisatie van de communicatie slim in?   

Badminton Nederland verenigingen kunnen gratis aan deze Masterclass deelnemen. Wil jij handvatten om jullie communicatie op een praktische manier vorm te geven, schrijf je dan nu in voor een van deze Masterclasses.

Donderdag 17 mei 

Sporthal Naestebest (Jovo’s Sportcafé)
Prinses Beatrixlaan 27,
5684 GJ Best

Start van de avonden is om 19.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur). Rond 22.00 uur sluiten wij deze avond af

Tip: neem iemand mee die zich binnen de vereniging bezig houdt met de communicatie. 

Over Martin van Berkel Martin is als Manager Communicatie en Media bij de Nevobo en eigenaar van communicatieadviesbureau Meer Bereik dagelijks actief met het communicatievak en de (amateur)sport. Martin ontwikkelde onder meer Clubbereik, een adviesdienst voor het ondersteunen van sportverenigingen op het gebied van externe communicatie. Ook is hij de auteur van de twee boeken Handboek Communicatie voor sportverenigingen en Handboek Social media voor sportverenigingen. Meer informatie: www.clubbereik.nl.

Bekijk ook

Je maakt gebruik van een verouderde browser!

Update je browser om deze website correct weer te geven. Update mijn browser nu

×