Terug

Procedure inschrijving Bondscompetitie 2019/2020

Procedure inschrijven teams.

Stap 1 tot en met 9

Stap 1: dit is de informatiepagina. Om verder te gaan met het inschrijven klik je op OK en daarna op Volgende.

Stap 2: bij deze stap kan worden aangegeven met welk merk en type veren en/of nylon shuttles er wordt gespeeld en of een vereniging om principiële redenen niet op zondag speelt.

Stap 3: stap 3 gaat over de competitiecontactpersoon. De gegevens die in het systeem staan zijn de gegevens zoals die door de verenigingen bij van de inschrijving van het seizoen 2018/2019 zijn doorgegeven. De wijzigingen die gedurende het seizoen hebben plaatsgevonden zijn nog niet doorgevoerd. Nieuwe Competitiecontactpersonen kunnen daar door de vereniging worden toegevoegd.

Stap 4: bij deze stap kun je de speellocaties beheren. Als de locaties hetzelfde blijven en de gegevens kloppen klik dan op Volgende, anders kun je via de optie wijzigen de gegevens van de accommodatie aanpassen of verwijderen via de optie verwijderen.

Stap 5: bij stap 5 is het mogelijk om de speeldag en speeltijd in te stellen. In tegenstelling tot vorig jaar kun je nu aanvangstijden invoeren met 15 en 45 minuten.

Stap 6: bij stap 6 staan de teams die hebben gespeeld in het seizoen 2018/2019. De uitkomst van de promotie/degradatieregeling is in dit overzicht doorgevoerd: staat er achter een team een groen bolletje dan is dat team gepromoveerd, een rood bolletje geeft aan dat een team is gedegradeerd. Een geel bolletje houdt in dat het team een extra promotie heeft gemaakt.

Achter de teams staat ook een vakje Terugtrekken. Als een team wordt teruggetrokken vink je het team aan dat wordt teruggetrokken. Ook is het hier mogelijk om extra teams aan te vragen. Dit gaat door op het pijltje te klikken achter de tekst “aantal nieuwe teams”.

Stap 7: bij stap 7 is het mogelijk om de speellocatie en speeltijd te kiezen zoals is ingevoerd bij stap 5. Hier is het ook mogelijk om in de Zevende Divisie en lager aan te geven met welke type shuttle er gespeeld wordt. Let op! In principe is de standaard shuttle in deze divisies de nylon shuttle. De type shuttle die hier wordt ingevoerd is de type shuttle waarmee er in de competitie wordt gespeeld. Als er teams zijn die met verenshuttles willen spelen dienen dit hier aan te geven. Bij deze stap kun je ook de extra team in de Zevende, Achtste of Negende Divisie indelen.

Stap 8: bij stap 8 gaat het om de speelsleutels. Hier kan een keuze gemaakt worden tussen de volgende opties: reistijd is belangrijker dan speelsleutel of alle teams een gelijke speelsleutel of een tegengestelde sleutel. In het geval een gelijke speelsleutel is het nog mogelijk om een specifieke sleutel aan te geven. Klik hier voor informatie over de speelsleutels.

Stap 9: stap 9 is de laatste stap voordat de inschrijving definitief wordt. Deze stap is de samenvatting van de voorgaande stappen. In deze stap zie je alles wat je hebt ingevoerd. Is dit allemaal correct dan vul je eerst de naam in van degene die het formulier heeft ingevuld en daarna klik je op Indienen. Zijn de gegevens niet correct klik je op vorige. Dit doe je totdat je bent gekomen bij de stap waar de fout staat.

Nadat bovenstaande procedure correct en compleet uitgevoerd is, is de inschrijving voor de Bondscompetitie 2019/2020 afgerond.

Mannencompetitie

Met ingang van het seizoen wordt ook de Mannencompetitie Landelijk aangeboden. Voor de mannencompetitie kan er ingeschreven worden in:

Mannen Veer 1 Mannen Veer 2 Mannen Nylon 1 Mannen Nylon 2

De inschrijving voor de mannencompetitie is een vrije inschrijving. Dit houdt in dat er niet gewerkt wordt met promoties en degradaties. De vereniging kan dus zelf bepalen in welke van de vier competities een team wordt ingeschreven.

Net als bij de Bondscompetitie wordt ook hier gebruik gemaakt van https://badmintoninschrijven.nl. De inloggegevens van de mannencompetitie worden deze week verstuurd.

De speelsleutels en wedstrijdweken voor de mannencompetitie zijn gelijk aan die van de Bondscompetitie.

Sluitingsdatum en het vervolg

Het is mogelijk om tot 15 april de teams aan te melden of terug te trekken. Na 15 april sluiten we het systeem en wordt er gestart met de eerste indeling. Deze indeling gebeurt op basis van de afstand. Het eerste concept van deze indeling zal naar de verenigingen worden gestuurd. Na het verwerken van de opmerkingen van de verenigingen worden de speelsleutels toegewezen. Ook hiervan wordt er een concept naar de verenigingen gestuurd. De ontvangen reacties op de speelsleutels worden bekeken en indien mogelijk wordt dit meegenomen naar de definitieve indeling. Het streven is om de definitieve indeling uiterlijk 15 mei rond te hebben. Dit houdt dus in dat ook de verenigingen een beperkte reactietijd hebben. Nadat de indeling definitief is gemaakt gaan we de competitie plaatsen op badmintonnederland.toernooi.nl.

Als er vragen zijn neem dan contact met op met Joan Peeters, jpeeters@badminton.nl en/of met het competitieteam via competitie@badminton.nl.

Bekijk ook

Je maakt gebruik van een verouderde browser!

Update je browser om deze website correct weer te geven. Update mijn browser nu

×